Alfred mitt andra namn förpliktar....

Alfred mitt andra namn förpliktar.
" Ädel rådgivare, rådd av gudarna Keltskt ursprung"

lördag 29 januari 2011

Varför uppmanar man aktivt till att lämna Svenska kyrkan?

Jag vet ju att det finns kampanjer som drivs för att få så många som möjligt att lämna sitt medlemskap men att det var så här systematiskt planlagt!? Hittade med fasa att till Iphone och android finns nu en liten app som hjälper dig gå ur kyrkan. Och bara på en Google sökning dök dessa tre sajter upp:
När jag däremot söker på hur blir jag medlem i Svenska Kyrkan så dyker det ändå upp flest gå ur sajter. Några få församlingar har en guide till hur man går med. Att man inte från centralt håll möter upp med tydliga punkter varför man bör/skall vara medlem i kyrkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar