Alfred mitt andra namn förpliktar....

Alfred mitt andra namn förpliktar.
" Ädel rådgivare, rådd av gudarna Keltskt ursprung"

onsdag 19 januari 2011

Avslöjat mig själv!

Jag måste få bikta mig lite efter den här dagen. I dag på skolan så hade vi kurs i studieteknik, väldigt intressant. Där insåg jag att jag är en duktig informations bärare men usel kunskaps skapare åt mig själv. En annan mening som fastnade i mig var att studerar jag för att lära mig eller för att klara nästa tenta? Jag tror detta har att göra med lite vilket ämne det är frågan om. Ta som engelskan och matten i höst, det ser jag ju som att jag bara måste få ett betyg i medan vårens psykologi studier mm känns relevant i min framtid. Fast jag får nog tänka om tror jag för visst! Matte för att kunna räkna medlemmar i församlingen och engelska för Svenska kyrkan i Världen......:-) Oj klockan är torsdag, Gonatt Onsdag! Frid till er alla!

PS: Wikipedia säger så här om Visdom: Visdom eller vishet är ett ord som har en djupare innebörd än till exempel kunskap, förstånd/intelligens samt erfarenhet. Förutom att besitta dessa tre egenskaper ska man även ha förmågan att kunna kombinera dessa så att de beslut man fattar blir de bästa möjliga ur alla aspekter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar