Alfred mitt andra namn förpliktar....

Alfred mitt andra namn förpliktar.
" Ädel rådgivare, rådd av gudarna Keltskt ursprung"

torsdag 6 januari 2011

Övning i själavårdande samtal.

På det gruppboende jag vickar så ger det inte mig bara förstärkning i hushållskassan utan också en massa erfarenhet i att jobba och samtala med människor som inte mår så bra och utifrån deras sjukdomsbild hitta referenser som funkar. Känner att det ger oerhört mycket tillbaka. Ingen dag är den andra lik, tvära kast i humöret och agerande ibland fysiskt. Men varje gång man kommer hem efter en turbulent dag så är jag så tacksam för gåvan att ha stort tålamod, känner en enorm rofylldhet och är glad över en timing förmåga jag tycks ha begåvats med. Detta är nåt jag kommer ha stor nytta av sen i framtida själavårdssamtal som Diakon.
WWJD funkar ofta mycket bra inte bara på jobbet utan i hela livet.
En av de böcker jag hämtar kraft förutom den heliga skriften.
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar