Alfred mitt andra namn förpliktar....

Alfred mitt andra namn förpliktar.
" Ädel rådgivare, rådd av gudarna Keltskt ursprung"

fredag 25 februari 2011

Har ni sett filmen Avatar med din tro i åtanke?

Jag avfärdade filmen när den kom och tyckte det verkade konstig och inget för mig. Så av en händelse fick vi låna den på DVD av våra ungdomar och såg den en kväll när det absolut inte fanns nåt på tv´n och alla egna dvd filmer nyligen sedda. Jag är glad att vi gjorde det för så mycket funderingar och kopplingar till livet,de onda och de goda, ursprunget och framtiden var det länge sen jag hade av en film. Kan nog bli lite som Narnia filmerna för de lite äldre ungdomarna. Jag lägger ut 2 bilder som jag fastnade för! Den första är alla fria själar som inte hade någon kropp, utan svävade fritt i ett vackert skådespel i väntan.


Bild 2 Visar hur alla ställer upp för varandra, bildar församling på ett fysiskt sätt, fler och fler ansluter sig och stöttar, välkommnar huvudpersonen i filmen som befinner sig i mitten och från början sågs som en inkräktare.


I filmen så känner jag också att det är som i den verklighet vi lever i nu, det är människan som förstör och kan ses som den onda. Se den om ni får chansen, jag skallsnart se den igen! Gonatt Jord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar