Alfred mitt andra namn förpliktar....

Alfred mitt andra namn förpliktar.
" Ädel rådgivare, rådd av gudarna Keltskt ursprung"

fredag 25 februari 2011

Har du gud i kalendern?

Sitter i nattens sena timme och bara fritt surfar och läser bloggar, skriver inlägg mm, funderar över att man i denna moderna tid måste planera och boka inte bara vardagen utan även möten med gud. Säger man: jag går på de söndagar när jag har tid så blir det få besök. Jag bokar in numera de kvälls pass jag deltar i hemförsamlingen så det inte uppstår krockar med jobbet när man på kort varsel måste åka. Jag sitter nu med Ålidhem församlings vår program för att planera in en retreat helg och annat man inte vill missa. KG-Hammar kommer på besök den 3 april tex. Så glad att man från församlingarna kommer ut med termins planering i god tid. Undrar hur länge det kommer vara termin styrda program, många röster höjs ju för att kyrkan måste bli mer tillgänglig när församlings borna är arbetsfria, även sommar och juletid. Vilket man nog får räkna med i framtida uppdrag som Diakon Jag avslutar inlägget med en vacker bön från Iona:

Välsigna oss Gud
med solens ljus ovan oss
med jordens kraft under oss
med vänners omsorg runt omkring oss
med din avbild djupt inom oss
med din framtid som väntar oss.

Och du! glöm inte! att göra ingenting är också nåt man kan göra ;-)
Välkommen Lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar