Alfred mitt andra namn förpliktar....

Alfred mitt andra namn förpliktar.
" Ädel rådgivare, rådd av gudarna Keltskt ursprung"

torsdag 15 september 2011

Ny Oas i Kåge med Lönnebo!


Information & inspiration och Lönnebo själv

Torsdag den 15 sept bjuder Kågedalens församling in till ett möte där man berättar om vad som hänt hittills med Frälsarkransträdgården och vad man tänker om framtiden. Information och inspiration!  Till allas stora glädje råkade det sig så att Martin Lönnebo just i dagarna fanns i Kågedalen. Han ska spela in några helgmålsböner i sitt föräldrahems kök uppe i Storkågeträsk. På torsdagskväll kommer han att vara med på  träffen i Kusmarks församlingshem. Tack för inbjudan Marie!!

Här kan man göra som jag, följa skapandet av den nya trädgården tills man med egna ögon får se den invigas :-) Det hade varit så roligt att delta i kvällens möte men det är 30 mil i bilen så jag väntar tills invigningen men det hade varit kul att träffa Martin igen och min gamla studiekamrat Marie från SVK-grundkursen i Älvsbyn. Men det blir fler tillfällen hoppas jag :-)

Martin Lönnebo 81 år och full av klokhet! Född i Storkågeträsk, Skellefteå. Berättar ofta om sitt ursprung.
Han har också i dagarna kommit ut med en ny bok med böner, jag har den nog i lådan i närtid. Hoppas få ha med den när jag skall på Retreat i Tavelsjö nästa vecka :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar