Alfred mitt andra namn förpliktar....

Alfred mitt andra namn förpliktar.
" Ädel rådgivare, rådd av gudarna Keltskt ursprung"

onsdag 20 april 2011

Dagens lärdom!

Kul att få se lite av Peder & hans frus nya liv på Berget i Rättvik i programmet Från Sverige till himlen. Några ord som jag tar med mig ur programmet var hur Anna-Ida förklarade varför hon inte var ute i världen och handgripligen gjorde en insats för världen eller hjälpa behövande utanför kyrkan i sin närhet. Alltså bedriva diakoni ute i samhället som medmänniska istället för att dra sig undan till Berget i celibat.
Vilket jag också tänker på ibland som det största argumentet för att inte gå in i tjänst avlönad som Diakon utan kanske min hjälp, lämplighet och kunskap är nyttigare utanför kyrkans väggar men inom kristendomen. Nåja inget jag grubblar mycket på utan jag känner en trygghet i att jag kommer få dörrar öppnade i den riktning det är meningen att jag skall verka.
"When a man works he work! When a man prays God works!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar