Alfred mitt andra namn förpliktar....

Alfred mitt andra namn förpliktar.
" Ädel rådgivare, rådd av gudarna Keltskt ursprung"

onsdag 30 mars 2011

Våga visa!

Så nu är man hemma efter gudstjänst och Böneskola. Väldigt sinnligt och fint men 16 personer i lilla kapellet och 10 brinnande ljus, kroppen slappnar av och man försöker hamna i meditation läge, mitt mellan sovande och vaken, ni kan ju gissa vad som för många inträffar? Just det, man somnar. Jag klarade mig på håret men 2 andra hörde jag som sov ;-) Annars en bra stund där prästen Susannes kärlet till
 andlig fördjupning smittar av sig.
Före gudstjänsten var FairTrade Butiken öppen så jag
passade på att köpa ny radband, Lönnebos Frälsarkrans för den gamla inköpt 2008 i Boden gick av på skolan när jag tog av mig jackan. Det sprutade kulor över hela golvet :-) Men nu känns det bra igen. Närmare till dialog med Gud på nåt sätt. Kransen funkar för mig också som en god påminnelse när man blir bländad av media bruset i vardagen. Den funkar också som en spegel av min själs tro vid alla möten med människor. Så du som bara har kransen i fickan, ta fram den visa att du stolt har en tro, ibland vågar folk man möter fråga vilket bara är kul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar